Improvements Discussion

Subscribe to Improvements Discussion 692 post(s), 78 voice(s)

 

December 06, 2012 09:46

1,003 posts(s)

Administator

 

We just finalised our discussions about the changes Gabriel has been working on. It looks like things will be ready soon!

 

December 06, 2012 11:02

828 posts(s)

 

should i go on a spending spree ?

 

December 06, 2012 12:25

639 posts(s)

Donator

 

The description of the changes suggest it’s a good idea to invest in players now, yes.

I’m not looking forward to the changes, it looks like it will be a whole different game with it. But I’ll see how it goes.

 

December 06, 2012 16:20

301 posts(s)

 

Me neither Dimitri, considering i changed teams not long ago… but i guess we all gotta take the plunge sometime :)
it’ll change things up a bit as i find things to have been stale for quick some time now. Not complaining about it as i like Ruby :)

 

December 06, 2012 23:27

74 posts(s)

 

don’t worry guys: the best managers will keep being the better ones and the worst will keep being the worst, no matter what. It was SS and MS law, it will always be RS law. nothing will change.

 

December 06, 2012 23:57

639 posts(s)

Donator

 

I’m already scared of your team Charles :)

 

February 18, 2013 10:01

639 posts(s)

Donator

 

Have all the wages been reset?

Or in other words, anyone who got players by giving them 300k per tick is rewarded by the changes, while managers who kept the wages low are being punished?

 

February 18, 2013 10:04

4,284 posts(s)

Administator

 

Unfortunately yes, wages and values have been reset to speed up the effects of the new economy. I know, it could have been done differently, but I’ll be on vacation soon and I wanted to make sure the changes were running smoothly before that. Shame on me, I took the quickest path :(

 

February 18, 2013 10:30

116 posts(s)

 

Gabriel!!!
Põe as atualizações em português também, por favor.
Não estou entendendo nada!
Sumiu o $$$ do San Martin Tucuman e do Chacarita Juniors!!

 

February 18, 2013 10:41

4,284 posts(s)

Administator

 

I’ll translate the latest announcements to Portuguese, anyone volunteers to do the same to other languages?

==

Atualizações em português em breve.

 

February 18, 2013 10:52

639 posts(s)

Donator

 

That sucks yes. Doesn’t really motivate to continue playing the game :(

 

February 18, 2013 10:57

4,284 posts(s)

Administator

 

New Economy Update – Portuguese:

O novo sistema economico está finalmente pronto! Fizemos algumas mudanças estruturais na última atualização. O principal objective é tornar mais fácil para nós lidar com os problemas de balanceamento do dinheiro do jogo para que possamos focar em aspectos mais importantes do gerenciamento do futebol. Como em qualquer mudança nas fundações como essas eu espero que alguns treinadores irão reclamar e vai levar algum tempo para adaptar-se, mas espero que ela se prove a melhor opção a longo prazo.

Deixe-me tentar resumir o que foi feito:
- revisão da fórmula de valor estimado do jogador (fixa, não mais baseada em transações existentes)
- revisão da fórmula de salário dos jogadores
- conceitos removidos: balanço de dinheiro do time, situação economica do time, capacidade do estádio
- conceitos introduzidos: pontos da diretoria, orçamento de transferência, limite total de salários, porcentagem de transferências para o orçamento, áreas de investimento (treinadores, fisioterapia, olheiros, estádio, orçamento de transferências, limite de salário e porcentagem de transferências para o orçamento)

Ciclo de investimentos
No turno 1 todos os times receberão um número de pontos da diretoria baseado no seu desempenho na temporada passada e no ranking de países. Esses pontos podem ser gastos nas 7 áreas de investimento disponíveis. Para melhorar uma área pro nível X você precisa pagar X pontos da diretoria. Você pode piorar qualquer área e receber de volta um número correspondente de pontos da diretoria para alocar em algum outro lugar. Treinadores têm até o turno 12 para ajustar os investimentos do clube para a temporada corrente. No turno 13 quaisquer pontos não gastos serão automaticamente alocados e os níveis de investimentos serão travados até a temporada seguinte. Além disso, o novo orçamento de transferências será estabelecido e o novo limite de salários entrará em vigor.

Orçamento de transferências
O orçamento de transferências é a quantia de dinheiro que o time tem para comprar novos jogadores. Quando esse valor é renovado no turno 13 qualquer quantia da temporada anterior é descartada. Quando você vende um jogador uma % do valor da transferência é adicionada ao seu orçamento de transferências. O valor exato depende do seu nível de investimento nesse área.

Limite de salários
Você não consegue contratar mais jogadores ou até mesmo dar aumentos a seus jogadores se isso fizer seu total de salários ultrapassar o limite estabelecido. Entretanto, em alguns casos isso pode acontecer, e se acontecer a diferença entre o limite e o seu total de salários será debitada do seu orçamento de transferências a cada 3 turnos.

Minha intenção é adicionar mais ajuda dentro do jogo para a nova economia, se preciso e também criar uma página na nossa wiki com mais detalhes sobre todas as mudanças. Por enquanto por favor use os tópicos Improvements Discussion (http://www.rubysoccer.com/forums/5/topics/330) e Economy (http://www.rubysoccer.com/forums/3/topics/2226) para postar suas opiniões (positivas ou negativas) e perguntas. Por favor, seja bondoso :-)

Cheers

 

February 18, 2013 11:06

4,284 posts(s)

Administator

 

@Dimitri: don’t say that! I understand your frustration, I’m also used to carefully manage my player wages. Now I realize it would not be that complicated to keep the wage disparities during the conversion, but the haste to put the new system in place led me to this mistake. The important thing to realize is that the new system has room for enhancements such as new investment areas in the future, and now we don’t need to worry about money balancing issues. Those managers who are not careful now will have to change their behavior and those like us who are already used to being careful should be one step ahead ;-)

 

February 18, 2013 11:16

639 posts(s)

Donator

 

No, the managers who paid very high wages have been rewarded, cause they have the better players without any disadvantage.

If real life time was an issue, it was better to wait longer with the new system imo.

 

February 18, 2013 12:19

116 posts(s)

 

Por um lado eu concordo com o Dimitri, pois quem não se preocupou com a economia antes da atualização se deu muito bem.
Eu mesmo deixei de reforçar ambas as equipes pra manter o caixa sempre em torno de 800 milhões.. e também tomava cuidado com os salários.
Mas infelizmente sacrifícios devem ser feitos tendo em vista as melhorias pro sistema.
Eu só não compreendi uma parada Gabriel: Eu tinha pouco mais de 800mi em cada uma dos times, isso não existe mais, certo?!
Agora eu tenho um valor X no Chacarita e um valor X no Tucuman.. eu posso gastar todo esse valor até o final da temporada sem preocupações?!

 

February 18, 2013 12:22

116 posts(s)

 

E mais uma dúvida.. qual a vantagem de eu vender jogadores?!
Como eu vou saber qual o valor que meu time tem em caixa?!

Tipo.. eu tenho o jogador X, e eu quero vende-lo.. qual a vantagem nisso?!
É aumentar o valor que eu vou poder gastar pra próxima temporada?

 

February 18, 2013 12:50

13 posts(s)

Donator

 

Onde pára o ecran de financas?

O meu estádio estava em obras. Qual a sua capacidade?

Quantas pessoas vieram ao estádio no ultimo jogo? Quanto estou a receber/gastar por semana/3 turnos?

Onde encontrar agora esta informação?

 

February 18, 2013 12:56

296 posts(s)

 

Loving the changes so far, I agree that the wage thing is harsh on managers but its still needed to improve the game which is the aim.

Young players are still overvalued but thats the only problem i can pick up on so far.

 

February 18, 2013 14:01

2 posts(s)

 

SPANISH TRANSLATION

El nuevo sistema de economía está finalmente preparado! Han habido algunos cambios estructurales con la última actualización. Su principal meta es hacer mas fácil el manejo de los asuntos monetarios en el juego para que así podamos centrarnos en aspectos mas importantes de la dirección futbolística. Como con cualquier cambio fundamental, habrá quejas de managers y tomará un tiempo de adaptación, pero esperamos poder probar que es lo mejor, a largo plazo.

Permitidme intentar listar que se ha hecho:
- Revisión de la fórmula de valor estimado de un jugador (arreglado, no se basará en los traspasos existentes nunca mas)
- Revisión de la fórmula de los salarios de los jugadores.
- Conceptos eliminados: Balance monetario del equipo, Situación económica del equipo, Capacidad del estadio.
- Conceptos introducidos: puntos de tabla, Presupuesto para fichajes, Limite salarial total, Porcentaje de presupuesto para fichajes, Áreas de desarrollo (Entrenamiento, Fisioterapia, Ojeo, Estadio, Presupuesto para fichajes, Salario límite y porcentaje del presupuesto para fichajes).

Ciclo de desarrollos
En el turno 1, todos los equipos recibirán un numero de puntos de tabla basados en su actuación durante la pasada temporada y el ranking del país al que pertenecen. Esos puntos pueden ser utilizados en las 7 áreas de desarrollo disponibles. Para mejorar un área a nivel X tu necesitas utilizar X puntos. Puedes degradar cualquier área y recibir el correspondiente numero de puntos para colocarlos en cualquier otro lugar. Los managers tendrán hasta el turno 12 para elegir las inversiones del Club para la siguiente temporada. En el turno 13, los puntos no asignados serán colocados automáticamente y los niveles de inversión estarán bloqueados a lo largo de la temporada. El nuevo presupuesto para fichajes de la nueva temporada, tambien será establecido, así como el nuevo salario límite.

Presupuesto para fichajes
El presupuesto para fichajes es la cantidad de dinero que tu tienes para comprar nuevos jugadores. Cuando esta cantidad es renovada en el turno 13, el dinero sobrante de la temporada anterior no se tendrá en cuenta. Cuando vendas a un jugador, un % de la cantidad de transferencia será añadida a tu presupuesto para fichajes. El valor exacto depende del nivel de inversión en este área.

Límite salarial
No podrás contratar mas jugadores o incluso dar una mejora salarial a tus jugadores cuando la suma total de los salarios sobrepase tu limite salarial. Sin Embargo, hay casos en donde esto puede ocurrir, y en ese caso, la diferencia entre el limite salarial y los salarios de tus jugadores será reducido de tu presupuesto para fichajes cada 3 turnos.

Mi intención es añadir mas ayuda ‘in-game’ para la nueva economía, si fuera necesario, y también crear una página en nuestra wiki con mas detalles sobre los cambios. Por ahora, por favor, usad los hilos Improvements Discussion (http://www.rubysoccer.com/forums/5/topics/330) y Economy (http://www.rubysoccer.com/forums/3/topics/2226) para postear tus impresiones (tanto positivas como negativas) y preguntas. Por favor, sed buenos :-)

Saludos

 

February 18, 2013 14:35

58 posts(s)

 

Boas,

Não percebo como estando a falar de um jogo de futebol se elimina conceitos como capacidade do estadio (principalmente)… situação economica ou balanço…. e se passa a atribuir niveis a esses mesmos itens mas com outros nomes…. não vejo o que se ganha com isso….

Pior… Não se precebe a forma como foram atribuidos os tais niveis…(poderei reportar situações concretas se assim o entenderem) Ainda pior as condições finaceiras foram alteradas e também não se percebe porque….. uns foram benefeciados outros ficaram na mesma e se calhar outros ainda foram prejudicados….

Grave também é não se perceber a relação do dinheiro que aparece nos investements com o que aparece no Team info… visto que ambos se chamam tranfer Budget….

Também não se percebe a necessidade da alteração dos salários pois como já aqui foi dito quem tinha uma equipa de jovens valores com potencial passou a ter ordenados incomportaveis pois jogadores que ganhavam na ordem dos 5000 triplicaram o vencimento…. e como também foi dito perdeu-se a capacidade finaceira para investir em jogadores….

Em suma, o mais grave para mim pessoalmente é que me parece que estas alterações tinham bastante potencial mas foram mal aplicadas… e sem serem testadas… o que beneficiou alguns e prejudicou outros sem qualquer criterio… parce-me também que dado a importancia das mesmas estas deveriam ter sido reportadas aos jogadores antes de serem executadas de forma a poder haver da parte dos mesmo uma adequação ao que agora já é uma realidade…

Atentamente
Diogo Silva

Tradução via tradutor on line que não me está a apetecer escrever tudo outra vez:

Hello,
I do not understand how in a football game is eliminated concepts such as stadium capacity (mostly) … economic situation or balance …. and is going to assign levels to these same items but with other names …. I do not see what you gain from it ….

Worse … I Do not understand how such levels were assigned … Even worse the financial conditions were changed and I not see why ….. soma have beneficts… others still the same and perhaps others were harmed ….

Bad is also not realize the relationship of money that appears in investements with what appears on Team info … since both are called tranfer Budget ….

Also do not realize the need for change in wages because as has been said who had a young team with potential values ​​started to have ordered unaffordable because players who made the order of 5000 tripled the salary …. As has been said and also lost the ability to invest in players ….

In short, the worst for me personally is that I believe that these changes had a lot of potential but have been poorly applied … and without being tested … what benefeciou some and hurt others without any criterion … parce me also that given the importance of these same should have been reported to players before they are executed so that it can be part of even a fit to what is now a reality …

 

February 18, 2013 16:29

104 posts(s)

 

Para a mim isto ira trazer um mercado mais realista e ira acabar com os valores exurbitantes que se comprava jogadores e em que alguns estavam a pedir, no entanto nao acho justo se perder o dinheiro que se tinha em caixa, deveria ficar igual eu nao tinha assim tanto mas ha quem tinha bastante; ao menos passar esse dinheiro em pontos para investir

 

February 18, 2013 17:22

42 posts(s)

Donator

 

These changes were very useful for some guys that recently were hiring free players with wages greater than 100k…
For example, recently Diogo Silva from Nancy (MediumTicker) “stole” me Tristan Py with a 100k wage and now the player’s wage is 18k… Not fair…

I don’t agree with the recent changes but I respect the effort put into the game and for that thank you!

 

February 18, 2013 19:04

4 posts(s)

 

Hi, where is the scouting?

i see that i’am a lvl4 scoutning like i lefted it before the change, but i can’t find the boutton to press to search for players.
we lost the capacity stadium (i liked seeing if there where alot or not people in the stadium) sad face :’(

 

February 18, 2013 19:07

299 posts(s)

 

Thank you guys for the changes. It’s too early to judge the impact, but it will be radical, and be it positive or negative, all that matters is that you changed the status quo, which was an acute need, indeed!

cheers

PS: the laments here about the past higher wages seems null to me, since the past economy was null (you could spend and make money in the 100s of millions, hence wages were really an irrelevant cost in past ways of doing business. Just because some managers refused to spend on wages, doesn’t necessarily mean it was a smart business model, at least not in an economy where 1 million had the valence of a penny! So don’t feel cheated.
I hope the new model can make salaries relevant again, even the very center of business in this game, as it also is in RL!

 

February 18, 2013 19:46

58 posts(s)

 

Boas Henrique,

Em bom português que é para perceber bem… pois dá me ideia que ao escrever em inglês se deve ter enganado em algumas coisas que queria dizer….

Em primiero lugar este é um tópico de debate das mudanças/evoluções do jogo e não de ataque pessoal a outros jogadores… como o que fez… e apenas lhe vou responder porque não gosto de injustiças…. se é que consegue entender…

Em segundo eu não lhe roubei nenhum jogador… eu tinha mais dinheiro e por isso fiquei com o jogador…. as regras do jogo foram todas cumpridas e não houve da minha parte nenhum truque ou batota… apenas o conhecimento das regras do jogo… o que quando se está a jogar um dá jeito…. ponto final.
Mais ainda esta situação não me parece que tenha sido alterada… quem tem mais dinheiro pode dar ordenados mais altos mais um erro da sua parte.

Quanto à justiça a que se refere, mais uma vez um erro da sua parte, é que o Nancy gastava antes da alteração cerca de 1M em ordenados… agora gasta 1,1M mais ou menos o mesmo como pode ver, eles só estão é destribuidos de maneira diferente….

Por fim como foi dito no resumo destas alterações era bom que se dedicasse a aprender um pouco mais sobre o jogo propriamente dito pois o seu numero de titulos demonstra que ainda que joge este jogo há muito muito tempo ainda tem muito que aprender…. e nesse caso se quiser eu posso ensina-lo….

Atentamente
Diogo Silva

Quanto ao resto

 

February 18, 2013 19:49

58 posts(s)

 

Quanto ao resto acho que como já disse alterações eram bem vindas mas não foram aplicadas da melhor forma….

Mais um coisa que não se percebe é a conversão da dimensão do estádio no nivel do estadio…

Aguardo os devidos esclarecimentos.

Atentamente
Diogo Silva

 

February 18, 2013 20:23

23 posts(s)

Donator

 

Could you explain, in the Stadium topic, what means the Transfer budget bonus?
On the other hand, could you give us the detail point/penalty on visitor players?

Here is my setup:
Stadium 6 Penalty on visitor players’ skills (excluding old players): 2
Transfer budget bonus: 20%

 

February 18, 2013 20:44

301 posts(s)

 

I also have 1 question. When we transfer a player, a % of $$$ we get back is added to the current transfer budget?
Does this mean that once the player is sold, his money only comes into play for that season, afterwards, the transfer budget gets normalized again by your board depending on the amount of points you spend to improve it for the following season?

Admins please correct me if i’m wrong:

OGastou:
This is your setup:
Stadium 6 Penalty on visitor players’ skills (excluding old players): 2
Transfer budget bonus: 20%

This means that your stadium is at 6 points. This means that players visiting your stadium will only have -2 on all stats (except for veterans) instead of the normal -3 on away games. The more points you spend on “stadium”, the more you’ll increase the visiting teams away game penalty.

transfer budget bonus:
This is also defined by the same “stadium” points.
This means that the bigger stadium you have, the more “bonus” you get from your board regarding your transfer budget for that season.

 

February 18, 2013 22:01

4,284 posts(s)

Administator

 

English – clarifications

I’m glad to see the amount of replies to this topic overnight (here in Australia). Thanks Gardagon for the Spanish translation! Let me try to clarify what has been asked so far, in English first.

- There is no concept of money any more, you can spend all your transfer budget one season and it will be “refreshed” in the next based on the transfer budget level you set up;
- A % of the money earned when selling a player will be immediately added to your transfer budget. The exact % is determined by the level of the “Money from players sold added to transfer budget” area in your investments screen;
- The finance screen does not exist any more and neither the stadium capacity / attendance. There are no more 3 turns financial period, the only things that happen every 3 turns is reduce transfer budget for teams spending more on wages than their limit for the season;
- Again, the goal with the removal of the financial concepts is for us developers to stop worrying too much with economy balance problems and focusing on more interesting areas;
- The levels for the current season were determined in the following way: scouting, physio and coaching remained the same, stadium level was determined by your old stadium capacity divided by 10.000 (rounded down), transfer budget, wage limit and money from transfers into budget were determined based on your old money balance;
- The transfer budget displayed in the Investments screen is the amount you would have on turn 13, as soon as the investments are locked for the season, what happened is that I have simulated the expenses based on the current turn, i.e. if you see 1.000.000 in your investments screen and the changes were implemented on turn 84 (halfway the season in terms of investments determination) you would see only 500.000 available in your team info screen.
- The changes to values and wages formula should be irrelevant after a while, as the amount of transfer budget and wage limit are based on theses formulas;
- Scouting is located in the Search screen, as before;
- Charles explanations about the Stadium level are correct, the transfer budget bonus is applied on turn 13, when the investments are locked.

I hope things will get clearer when we move to the next season and every manager will be able to play with the investment areas a little bit.

Cheers

 

February 18, 2013 22:11

4,284 posts(s)

Administator

 

Explicações – Português

- Não há mais conceito de dinheiro, você pode gastar todo seu orçamento de transferências (transfer budget) em uma temporada e ele será “atualizado” na seguinte baseado no nível que você estabelecer;
- Uma % do dinheiro ganho com a venda de um jogador será imediatamente adicionado ao transfer budget. A % exata é determinada pelo nível da área “Money from players sold added to transfer budget” na sua tela de investimentos;
- A tela de finanças não existe mais assim como a capacidade do estádio / público. Não há mais períodos financeiros de 3 turnos, a única coisa que acontece a cada 3 turnos é a redução da transfer budget para times que estão gastando mais do que seu limite de salários (wage limit);
- De novo, o objetivo com a remoção dos conceitos financeiros é para que nós desenvolvedores possamos parar de nos preocupar tanto com os problemas de equilíbrio da economia e focar em áreas mais interessantes;
- Os níveis de investimento para a temporada corrente foram determinados da seguinte forma: olheiros, fisioterapia e treinadores permaneceram os mesmos, estádio foi determinado pela sua antiga capacidade do estádio dividida por 10.000 (arredondado pra baixo), transfer budget e os demais níveis financeiros foram baseados no seu antigo balanço financeiro;
- O transfer budget exibido na tela de investimentos é o valor que você teria no turno 13, assim que os invetimentos fosse travados para a temporada, o que aconteceu foi que eu simulei despesas baseado no turno em que as mudanças foram implementadas, ou seja, se você visse 1 milhão na sua tela de investimentos e as mudanças entrassem em vigor no meio da temporada seu transfer budget apareceria como meio milhão na tela de informações do time;
- As mudanças nas fórmulas de valores e salários são irrelevantes após um tempo, já que os valores do transfer budget e limite de salários são baseados nessas fórmulas;
- Busca com olheiros ainda se localiza na mesma tela de Busca em que estava antes;
- As explicações do Charles com relação ao nível do estádio estão corretas, “penalty on visitor players” significa quantos pontos de penalidade os jogadores visitantes recebem ao jogar no seu estádio, antes todos os jogadores recebiam 3 de penalidade. O bonus do transfer budget é aplicado no turno 13, assim que os investimentos são travado.

Espero que as coisas fiquem mais claras quando formos pra próxima temporada e todos os treinadores tiverem a oportunidade de brincar um pouco com as áreas de investimentos.

Abraços